Pinien ElfQuest on yksi ihanimmista sarjakuvista, jonka tiedän. Wendy Pinin piirrokset ovat todella kauniita ja parin tarinat todella koskettavia. Tärkeintä niissä on se, että ne kertovat kaikille yhteisistä asioita, joita me kaikki koemme. Nämä tarinat ovat täynnä rakkautta, iloa, surua, vihaa, kaikkia niitä asioita ja tunteita, jotka tekevät meistä mitä olemme. Tämä lyhyt tarina kertoo aikuiseksi kasvamisesta ja itsensä löytämisestä sekä väkivallasta ja sen kierron lopettamisesta ja se on todella lukemisen arvoinen.

ElfQuest

Ajatuksia

Minua on vuosikausia harmittanut yksi asia tähän sarjaan liittyen. Vuosia sitten, kun opiskelin ja budjettini oli sen mukainen, pystyin keräämään vain yhtä sarjakuvasarjaa kerrallaan. Jouduin siis valitsemaan ostanko Gaiman Sandmanit vai Pinien ElfQuestin. Päätin aloittaa ensimmäisestä ja olen katunut sitä siitä lähtien, sillä Sandmania saa vaikka kuinka, mutta sen sijaan ElfQuestia ei enää saa värillisinä kirjoina pulittamatta pitkää penniä - 60 euroa per kirja ollaksemme tarkkoja. Jos olisin ostanut sen aikoinaan, minulla olisi nyt koko sarja värillisinä, mutta sen sijaan en voi muuta kuin odottaa, että budjettini leviää vielä vähäsen. ElfQuestia saa kyllä mustavalkoisina versiona jopa suomeksi nykyään, mutta Wendy on ennen kaikkea taidemaalari ja hänen kauniit kuvansa menettävät sielunsa, kun taidokas värien leikki jätetään pois. :( Kaipa minä joku päivä ne saan, mutta eipä estä minua potkimasta itseäni päähän tällä hetkellä, kun en ostanut niitä silloin aikoinaan. :p