Yhdestoista Bond-elokuva valmistui pari vuotta ensimmäisen Star Wars -elokuvan jälkeen ja palaa osittain siksi avaruusteeman pariin. Tällä kertaa elokuvan pahis on päättänyt tappaa kaikki ihmiset paitsi joukon valitsemiaan valioyksilöitä, joiden on tarkoitus kansoittaa maailma uudelleen. Bond pääsee jyvälle juonesta ja päätyy avaruuteen estämään maailmanloppua.

Moonraker on erikoistehosteiltaan hieno ja yksi elokuvasarjan parhaiten tuottaneista elokuvista, mutta ei varsinaisesti minulle mieleen. Juoni toistaa edellisen elokuvan tarinaa ainakin mitä tulee uuden sivilisaation perustamiseen, ja avaruusteemaa käsiteltiin jo kerran elokuvassa You Only Live Twice. Bondin ja Jawsin lisäksi elokuvassa ei ole kovinkaan kiinnostavia hahmoja. Lisäksi Bond turvautuu yhä enemmän kekseliäisiin apuvälineisiin, joilla selvitä pulasta, oman ällinsä sijaan.

Tulin hiljattain ajatelleeksi, että olen aina ollut sitä mieltä, että Roger Moore ei ole kummoinenkaan Bond. Nyt kun olen katsonut elokuvia uudelleen, olen tullut päätelmään, että Moore on erinomainen Bond, mutta sattumalta hänelle annetut käsikirjoitukset eivät vain ole olleet minulle samalla tavalla mieleen kuin muiden Bond-näyttelijöiden. No, onneksi DVD-kommenttiraidat ovat sentään kiinnostavia ja mieleisiä, oli elokuva hyvä tai huono. Varsinkin Mooren kommentit ovat ajoittain todella hauskaa kuunneltavaa.

IMDb:ssä

Wikipediassa

Traileri